Ορισμένες τεχνολογικές εταιρείες έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους με στόχο να δημιουργήσουν τον Παγκόσμιο Έλεγχο Απορρήτου (GPC), ένα νέο πρότυπο για να διασφαλίσουν ότι οι καταναλωτές μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους δεδομένα στα συμμετέχοντα sites. Ο Παγκόσμιος Έλεγχος Απορρήτου (GPC) είναι ένα πρότυπο για web browsers και sites, για την απλοποίηση της δημιουργίας και του χειρισμού διαδικτυακών αιτημάτων απορρήτου, ιδίως αιτημάτων όπως το “Μην πωλείτε” (μην πωλείτε τα δεδομένα μου σε τρίτους χωρίς τη συγκατάθεσή μου). Αυτό ισχυρίζεται ότι οι χρήστες δεν διέθεταν εργαλεία και πρότυπα για να επικαλεσθούν δικαιώματα απορρήτου που προσφέρονται ως μέρος του GDPR και του CCPA, οπότε αντί να χρειάζεται να κάνουν κλικ σε μεμονωμένους συνδέσμους σε πολλά sites, οι χρήστες μπορούν να κοινοποιήσουν τις προτιμήσεις απορρήτου τους μόνο με ένα βήμα μέσω του GPC.
Ο Rob Shavell, CEO της Abine, δήλωσε ότι η δημιουργία του GPC και της σχετικής τεχνολογίας έχει ως στόχο να δώσει λύσει στο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στο να επιβάλλουν την τήρηση των δικαιωμάτων και των επιθυμιών τους σχετικά με το απόρρητο.
Το GPR θα δίνει τη δυνατότητα στους browsers και τις επεκτάσεις να στέλνουν ένα σήμα στα συμμετέχοντα sites, για να κοινοποιήσουν ένα αίτημα “Να μην πωληθεί”, για τον περιορισμό της πώλησης ή της κοινοποίησης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Επί του παρόντος, οι χρήστες μπορούν να ενεργοποιήσουν το GPC εγκαθιστώντας έναν υποστηριζόμενο browser ή επέκταση όπως το Blur by Abine ή μεταβαίνοντας στο επίσημο site Global Privacy Control, για να κατεβάσουν ένα από τους άλλους συμμετέχοντες browsers και επεκτάσεις από τα EFF, DuckDuckGo, Brave, Mozilla και Disconnect.
TikTok: Μήνυση από 13 πολιτείες γιατί βλάπτει τα παιδιά
Τι πρέπει να ελέγξετε πριν σαρώσετε ένα QR code;
Εξερεύνηση του Άρη από ανθρώπους έως το 2035
Σε ένα email που έστειλε στο Infosecurity, ο Tom Pendergast, διευθυντής μάθησης στη MediaPro, δήλωσε πως οτιδήποτε καθιστά τους πολύπλοκους ελέγχους απορρήτου εύκολους, αυξάνει την αίσθηση ότι οι άνθρωποι μπορούν να ελέγχουν την εμπειρία τους στο Διαδίκτυο – και αυτό είναι καλό. Ο Pendergast τόνισε ακόμη αυτό το βήμα θα αποτελέσει την απαρχή ενός νέου κύματος τεχνολογίας που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να διασφαλίσουν το απόρρητό τους κατά την διαδικτυακή τους δραστηριότητα. Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός ως προς το πόσο θα μπορούν οι χρήστες να έχουν υπό τον έλεγχό τους τα δεδομένα τους όταν σερφάρουν στο Διαδίκτυο. Τέλος, ο Pendergast επεσήμανε πως μέτρα όπως ο CCPA και ο GDPR, ναι μεν αποτελούν το θεμέλιο που δίνει στα άτομα δύναμη, αλλά είναι πολύ δύσκολο να ασκηθούν. Από την άλλη μεριά, ο Παγκόσμιος Έλεγχος Απορρήτου (GPC) έρχεται να απλοποιήσει αυτό το ζήτημα.