ΑρχικήsecurityΕξατομίκευση vs Απόρρητο: Πώς να προστατεύσετε τα προσωπικά σας δεδομένα;

Εξατομίκευση vs Απόρρητο: Πώς να προστατεύσετε τα προσωπικά σας δεδομένα;

Η εξατομίκευση παρέχει σε διάφορες πλατφόρμες τη δυνατότητα να προτείνουν στους χρήστες περιεχόμενο που να ταιριάζει στα γούστα τους. Αυτό ναι μεν προσφέρει καλύτερη εμπειρία χρήστη, ταυτόχρονα όμως αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για το απόρρητο αφού συλλέγονται περισσότερα προσωπικά σας δεδομένα απ’όσο νομίζετε.

Όλοι όσοι χρησιμοποιούν το Netflix ή το Hulu έχουν βρει μια τηλεοπτική εκπομπή ή μια ταινία που τους προτείνει ο αλγόριθμος της πλατφόρμας που ταιριάζει απόλυτα με το γούστο τους. Ομοίως, το Spotify και το Deezer παρέχουν εβδομαδιαίες λίστες αναπαραγωγής νέων μουσικών προτάσεων σε κάθε χρήστη με βάση το ιστορικό ακρόασης. Το Facebook, το Instagram, το YouTube και άλλες δημοφιλείς πλατφόρμες προτείνουν στους χρήστες εξατομικευμένες διαφημίσεις με βάση τα ενδιαφέροντα του καθενός, όπως αντικατοπτρίζεται στη χρήση αυτών των πλατφορμών από τους χρήστες. Το ίδιο ισχύει για κάθε άλλη πλατφόρμα streaming ή social media. Αυτή η εξατομίκευση εγγυάται στους χρήστες μία καλύτερη εμπειρία.

Αυτό που ωστόσο ενδέχεται να μη γνωρίζουν οι χρήστες είναι ο όγκος των προσωπικών τους δεδομένων που συλλέγουν αυτές οι πλατφόρμες για να τους παρουσιάζουν τέτοιες εξαιρετικά εξατομικευμένες προτάσεις. Κάτι τέτοιο αποτελεί κίνδυνο για το απόρρητο. Ακόμα πιο σημαντικός είναι ο φόβος κακόβουλοι παράγοντες να καταλάβουν αυτά τα δεδομένα και να μετατρέψουν αθώους χρήστες σε θύματα εγκληματικών και “δόλιων” δραστηριοτήτων.

Οι πλατφόρμες streaming και social media κρύβουν περισσότερους κινδύνους για το απόρρητο απ’όσο μπορείτε να φανταστείτε
Δεν πρέπει να αγνοείται το γεγονός ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες που προσφέρουν τέτοιου είδους υπηρεσίες στο κοινό έχουν πέσει θύματα πολλαπλών κυβερνοεπιθέσεων και παραβιάσεων δεδομένων. Αυτό θέτει ακόμα περισσότερο σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Για παράδειγμα, το Twitter υπέστη πρόσφατα παραβίαση που είχε ως αποτέλεσμα οι επιτιθέμενοι να αποκτήσουν πρόσβαση σε λογαριασμούς χρηστών υψηλού προφίλ, όπως ο Jeff Bezos, ο Bill Gates, ο Elon Musk, ο Barack Obama, ο Joe Biden και ο Kanye West. Οι εισβολείς χρησιμοποίησαν το social engineering για να πραγματοποιήσουν phishing επιθέσεις σε μερικούς από τους υπαλλήλους τους.

Επιπλέον, στα τέλη του 2019, δηλαδή αμέσως μετά την κυκλοφορία του, το Disney + υπέστη παραβίαση δεδομένων, η οποία επέτρεψε στους εισβολείς να κλέψουν τις πληροφορίες χιλιάδων λογαριασμών και να τις πουλήσουν στο dark web. Προφανώς, περισσότεροι από ένας στους 10 χρήστες της streaming πλατφόρμας έχουν υποστεί παραβίαση των λογαριασμών τους.

Προφανώς, οι κυβερνοεγκληματίες δεν θα σταματήσουν να επιτίθενται, και ενώ ενδέχεται να μην στοχεύουν μεμονωμένους χρήστες, μπορούν εύκολα να στοχεύσουν τις media πλατφόρμες για να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά αρχεία.

Εξατομίκευση vs Απόρρητο: Πώς να προστατεύσετε τα προσωπικά σας δεδομένα;

Υπάρχουν δύο απαραίτητα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να λάβουν οι χρήστες τέτοιων πλατφορμών:

  • Να προστατεύσουν τους λογαριασμούς τους από άμεσες επιθέσεις (μέσω ασφάλειας κωδικού πρόσβασης, προσωπικών VPN, ελέγχου ταυτότητας πολλών παραγόντων κτλ.)
  • Να περιορίσουν τον όγκο των προσωπικών δεδομένων που παραχωρούν εν γνώσει ή εν αγνοία τους σε αυτές.
Εξατομίκευση vs Απόρρητο: Πώς να προστατεύσετε τα προσωπικά σας δεδομένα;

Πώς μπορείτε να προστατεύσετε τα δεδομένα και το απόρρητό σας από την εξατομίκευση;
Τα τελευταία χρόνια, ένας από τους σημαντικότερους κανονισμούς σχετικά με τη χρήση των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών από τα μέσα ενημέρωσης είναι ο GDPR, ο οποίος ανάγκασε πλατφόρμες που συλλέγουν προσωπικά δεδομένα των χρηστών τους για την ηθική χρήση τέτοιων δεδομένων, την πλήρη αποκάλυψη της χρήσης δεδομένων και μεγαλύτερη κυβερνοασφάλεια για την προστασία των δεδομένων των καταναλωτών.

Ο GDPR τάσσεται σε μεγάλο βαθμό υπέρ του καταναλωτή. Υποστηρίζει ότι οι χρήστες πρέπει να συναινούν ρητά ή τουλάχιστον να ενημερώνονται από εταιρείες συλλογής δεδομένων για τα ακόλουθα:

  • Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων (λήψη απόφασης αποκλειστικά με αυτοματοποιημένα μέσα χωρίς ανθρώπινη συμμετοχή). και
  • Προφίλ (αυτοματοποιημένη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για την αξιολόγηση συγκεκριμένων πραγμάτων για ένα άτομο). Η δημιουργία προφίλ μπορεί να είναι μέρος μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας λήψης αποφάσεων.

Για να προστατεύσετε τα δεδομένα σας από την εξατομίκευση στις media πλατφόρμες, πρέπει πρώτα να προσδιορίσετε το επίπεδο του κινδύνου που ενέχει η χρήση σας, και αυτό ξεκινά με την εύρεση τύπων (προσωπικών) δεδομένων που συλλέγουν αυτές οι media εταιρείες μέσω των χρηστών τους και πώς χρησιμοποιούν τα δεδομένα.

Με βάση τις διατάξεις του GDPR, οι media πλατφόρμες έχουν πλέον επιλογές για τους χρήστες να λάβουν όλα τα δεδομένα τους από τη στιγμή που αρχίζουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. Αυτό παρέχει στους χρήστες γνώση για το πόσες πληροφορίες γνωρίζει η πλατφόρμα για αυτούς.
Εάν δεν αισθάνεστε άνετα με τη συλλογή των δεδομένων σας, μπορείτε επίσης να επιλέξετε να κλείσετε τον λογαριασμό σας και να διαγράψετε τα δεδομένα σας από τη βάση δεδομένων της πλατφόρμας για πάντα. Ωστόσο, εάν δεν θέλετε να κάνετε ένα τόσο μεγάλο βήμα, μπορείτε να αλλάξετε τη συλλογή δεδομένων και να χρησιμοποιήσετε τις επιλογές που είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα.

Για παράδειγμα, η διαγραφή του ιστορικού προβολής στο Netflix ή το YouTube εμποδίζει την αντίστοιχη πλατφόρμα να εμφανίζει προτάσεις που βασίζονται στην εξατομίκευση. Ομοίως, οι social media πλατφόρμες παρέχουν πολλές επιλογές σχετικά με τον έλεγχο δεδομένων και το απόρρητο.

Επομένως, είναι σημαντικό να εξερευνήσετε αυτές τις επιλογές σε κάθε πλατφόρμα προκειμένου να προσδιορίσετε ποια προσωπικά δεδομένα μπορεί να συλλέξει η κάθε πλατφόρμα για εσάς και πώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει.

Pohackontas
Pohackontashttps://www.secnews.gr
Every accomplishment starts with the decision to try.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS