ΑρχικήsecurityΤι πιστεύουν οι ειδικοί για το Facebook και την πολιτική παραπληροφόρηση;

Τι πιστεύουν οι ειδικοί για το Facebook και την πολιτική παραπληροφόρηση;

Facebook

Καθώς οι εκστρατείες παραπληροφόρησης που βασίζονται σε bot, αυξάνονται συνεχώς, το Facebook και άλλες social media πλατφόρμες παίρνουν μέτρα για να περιορίσουν το φαινόμενο. Η πολιτική παραπληροφόρηση στοχεύει στη χειραγώγηση των ψηφοφόρων. Οι φορείς των εκστρατειών δημιουργούν ψεύτικους λογαριασμούς που σκοπεύουν να υπονομεύσουν τις εκλογές και προωθούν ψεύτικες πληροφορίες.

Με τις επικείμενες εκλογές των ΗΠΑ, οι εκστρατείες πολιτικής παραπληροφόρησης είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες και τόσο οι εταιρείες τεχνολογίας όσο και η κυβέρνηση παίρνει συνεχώς μέτρα. Όσο πλησιάζουν οι προεδρικές εκλογές, τίθενται ερωτήματα σχετικά με το εάν τα bots επηρέασαν τις εκλογές του 2016 με σημαντικό τρόπο. Το Facebook παρατήρησε ότι το 2016 υπήρξαν “συντονισμένες διαδικτυακές προσπάθειες από ξένες κυβερνήσεις και ιδιώτες για παρέμβαση στις εκλογές“.

Πριν λίγο καιρό, το Facebook κατήργησε 13 λογαριασμούς και 2 σελίδες που προσπαθούσαν να παραπλανήσουν τους Αμερικανούς.

Αλλά τι πιστεύουν οι ειδικοί σε σχέση με το Facebook και τις εκστρατείες πολιτικής παραπληροφόρησης;

Το ανώνυμο επαγγελματικό δίκτυο Blind που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο, έκανε δύο ερωτήσεις σε 1.332 υπαλλήλους στον τομέα της τεχνολογίας για να δει τι πιστεύουν για τις προσπάθειες του Facebook να περιορίσει την πολιτική παραπληροφόρηση στην πλατφόρμα του.

  • Η πρώτη ερώτηση ήταν: “Πιστεύετε ότι είναι ευθύνη του Facebook να αποτρέψει την παραπληροφόρηση σχετικά με τις εκλογές“;
  • Η δεύτερη ερώτηση ήταν: “Σας εξέπληξε η στάση του Zuckerberg, δεδομένης της προηγούμενης στάσης του σχετικά με την ελευθερία του λόγου“;

Τον προηγούμενο Οκτώβριο, ο Zuckerberg είχε μιλήσει στο Georgetown University και είχε τονίσει τη σημασία της ελεύθερης έκφρασης.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σχεδόν επτά στους δέκα (68%) επαγγελματίες τεχνολογίας πιστεύουν ότι η αποτροπή της πολιτικής παραπληροφόρησης είναι ευθύνη του Facebook. Από την άλλη μεριά, μόνο το 47% των υπαλλήλων του Facebook πιστεύει το ίδιο.

Επιπλέον, ένας στους τρεις (33%) ειδικούς δήλωσε ότι εξεπλάγη από τη στάση του Zuckerberg, δεδομένης της προηγούμενης στάσης του περί ελευθερίας του λόγου (το αντίστοιχο ποσοστό για τους υπαλλήλους του Facebook ήταν 27%).

Λαμβάνοντας υπόψη τις πολιτικές του Facebook για την ελεύθερη έκφραση, αξίζει να εξεταστεί οποιαδήποτε απόκλιση στις πολιτικές διαφημίσεων.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Zuckerberg είπε ότι το Facebook θα αποκλείσει νέες πολιτικές διαφημίσεις κατά την εβδομάδα πριν από τις εκλογές, για να αποφευχθεί η παραπληροφόρηση της τελευταίας στιγμής.

Επίσης, θα αφαιρέσει posts που φαίνεται να πιέζουν τους ψηφοφόρους και που λένε ότι οι άνθρωποι θα μολυνθούν από τον COVID-19, εάν πάνε να ψηφίσουν.

Τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας δείχνουν ότι οι υπάλληλοι του Facebook διαφωνούν με άλλους επαγγελματίες της τεχνολογίας σχετικά με την ευθύνη τους για τη διαχείριση της πολιτικής παραπληροφόρησης.

Το ZDNet θέτει κάποια ενδιαφέρονται ερωτήματα: Πρέπει να επιτρέπεται σε χρήστες του Facebook να μιλούν, να εκφράζουν τις απόψεις τους και να καταλήγουν στα δικά τους συμπεράσματα με βάση τις πληροφορίες που βλέπουν;

παραπληροφόρηση

Εάν ο Πρόεδρος Donald Trump επηρεάζει την κοινή γνώμη μέσω των social media, τότε μπορεί να το κάνει και ο πρώην Αντιπρόεδρος Joe Biden για να επηρεάσει τους ψηφοφόρους προς την άλλη κατεύθυνση;

Τέλος, μπορεί το Facebook να αποφασίσει ποιος θα κερδίσει αυτές τις εκλογές, επιτρέποντας να κυκλοφορούν διάφορες απόψεις και πληροφορίες; Ή η ευθύνη βρίσκεται στους ψηφοφόρους, δεδομένου ότι πάντα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με αυτά που διαβάζουμε στα social media και στο διαδίκτυο γενικά;

Digital Fortress
Digital Fortresshttps://www.secnews.gr
Pursue Your Dreams & Live!

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS