Το Facebook προειδοποιεί τους διαφημιστές ότι τα εργαλεία αντι-παρακολούθησης του iOS 14 της Apple θα μειώσουν τα κέρδη τους πάνω από 50%.
Σε μια ανάρτηση blog, το Facebook είπε ότι δεν συλλέγει το αναγνωριστικό από διαφημιζόμενους (IDFA), από εφαρμογές που ανήκουν στο Facebook σε συσκευές iOS 14, καθώς η Apple πρόσθεσε μια δυνατότητα που απαιτεί από τους χρήστες να συμφωνήσουν στην παρακολούθηση διαφημίσεων που χρησιμοποιείται για τις στοχευμένες διαφημίσεις. Το Facebook λέει ότι δεν είναι μια αλλαγή που θέλει να κάνει, αλλά η Apple «έχει επιβάλει αυτήν την απόφαση».
Οι συσκευές Apple προσφέρουν ένα «αναγνωριστικό για διαφημιζόμενους» (IDFA) που το Facebook και οι διαφημιστικοί του συνεργάτες το χρησιμοποιούν για στόχευση διαφημίσεων. Στο iOS 14, το IDFA είναι μια δυνατότητα συμμετοχής, παρέχοντας μεγαλύτερη διαφάνεια σε χρήστες που θα προτιμούσαν να μην παρακολουθούνται σε εφαρμογές και ιστοσελίδες.
«Αυτή δεν είναι μια αλλαγή που θέλουμε να κάνουμε, αλλά δυστυχώς οι ενημερώσεις στο iOS 14 επέβαλαν αυτή την απόφαση. Γνωρίζουμε ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την ικανότητα των εκδοτών να έχουν έσοδα μέσω του audience network στο iOS 14, και, παρά τις προσπάθειές μας, μπορεί να καταστήσει το δίκτυο τόσο αναποτελεσματικό στο iOS 14, ώστε να μην έχει νόημα να το προσφέρουμε στο μέλλον.»
5 βασικές συμβουλές ασφαλείας για τους gamers
NASA: Θέλει να στείλει αστροναύτες στον Άρη έως το 2035
Γιατί αναβάλλεται η εκτόξευση του Europa Clipper;
Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης προειδοποιεί ότι το iOS 14 θα μπορούσε να καταστήσει το audience network αναποτελεσματικό στο iOS 14, και έτσι ενδέχεται να μην προσφέρεται στην πλατφόρμα στο μέλλον. Το Facebook αναφέρει ότι θα έχει περιορισμένη δυνατότητα προβολής στοχευμένων διαφημίσεων στο νέο λογισμικό της Apple. Μερικοί χρήστες του iOS 14 δε θα βλέπουν διαφημίσεις από το Facebook, ενώ άλλοι θα βλέπουν λιγότερο σχετικές διαφημίσεις. Οι εκδότες και οι προγραμματιστές που χρησιμοποιούν το audience network του Facebook θα πρέπει να βασίζονται σε χαμηλότερα CPM.
«Παρόλο που είναι δύσκολο να μετρηθεί ο αντίκτυπος σε εκδότες και προγραμματιστές σε αυτό το σημείο, κατά τη δοκιμή, έχουμε δει πάνω από 50% μείωση των εσόδων των διαφημιστών, όταν η εξατομίκευση καταργήθηκε από καμπάνιες εγκατάστασης διαφημίσεων για κινητά. Στην πραγματικότητα, ο αντίκτυπος στο iOS 14 ενδέχεται να είναι πολύ μεγαλύτερος, επομένως το Facebook εργάζεται σε βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες στρατηγικές για να υποστηρίξουμε τους εκδότες μετά τις αλλαγές της Apple.»
Το iOS 14 έχει μια ενότητα «παρακολούθησης» στο τμήμα απορρήτου της, όπου οι χρήστες μπορούν να απενεργοποιήσουν την επιλογή των εφαρμογών να τις παρακολουθούν όλες μαζί. Ακόμα και αν αυτή η λειτουργία είναι απενεργοποιημένη, οι εφαρμογές θα εξακολουθούν να ζητούν άδεια για την παρακολούθηση χρηστών σε εφαρμογές και ιστοσελίδες που ανήκουν σε άλλες εταιρείες, γεγονός που θα δυσκολέψει την κρυφή παρακολούθηση που σχετίζεται με διαφημίσεις που προβάλλονται στο παρασκήνιο.
Το Facebook λέει ότι αυτή η κίνηση της Apple θα είναι πλήγμα για πολλούς από τους προγραμματιστές και τους εκδότες, ενώ σκοπεύει να επενδύσει χρόνο και πόρους για τη δημιουργία προϊόντων, που θα αυξήσουν τα έσοδα για εκδότες, και υποστηρικτικές πλατφόρμες εκτός του «iOS 14».