ΑρχικήbusinessΗ απαγόρευση πρόσβασης στα επαγγελματικά email, εκτός ωραρίου, προκαλεί άγχος

Η απαγόρευση πρόσβασης στα επαγγελματικά email, εκτός ωραρίου, προκαλεί άγχος

Η απαγόρευση της πρόσβασης στα επαγγελματικά email εκτός ωρών γραφείου θα μπορούσε να προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό στην ευημερία των εργαζομένων, σύμφωνα με μια μελέτη.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Sussex διαπίστωσαν ότι ενώ μια τέτοια απαγόρευση θα μπορούσε να βοηθήσει κάποιους υπαλλήλους “να κατεβάσουν ρολά”, θα μπορούσε επίσης να σταματήσει τους ανθρώπους να επιτύχουν στόχους εργασίας, προκαλώντας τους άγχος.

email

Πολλές εταιρείες περιορίζουν όλο και περισσότερο τη χρήση των email για την αντιμετώπιση της εξουθένωσης. Επίσης, το σώμα ανθρώπινων πόρων CIPD δήλωσε ότι συμφωνεί με τη θεωρία του Πανεπιστημίου.

Επιπλέον σύμφωνα με την έρευνα, οι αυστηρές πολιτικές σχετικά με τη χρήση των email θα μπορούσαν να φανούν επιβλαβείς για τους εργαζομένους με υψηλά επίπεδα άγχους.

Κάποιοι υπάλληλοι μπορεί μέχρι και να χάσουν τη δουλειά τους, λόγω του άγχους τους σε περιπτώσεις αυξημένης δουλειάς. Πολλοί εμφανίζουν ακόμα και καταθλιπτικά δείγματα.

email

Βέβαια, η απαγόρευση της χρήσης email εκτός του ωραρίου εργασίας δε θα γινόταν σίγουρα αποδεκτή από εργαζόμενους που έχουν στόχους απόδοσης ή που θέλουν να ολοκληρώσουν εκτός ωραρίου όλες τις εκκρεμότητές τους. Για αυτό η καλύτερη ίσως λύση είναι ο κάθε εργαζόμενος να διαχειριστεί τα νέα δεδομένα με βάση την προσωπικότητά του και τις προτεραιότητες των στόχων του.

Κάποιες από τις εταιρίες που έχουν αξιοποιήσει αυτό το σύστημα είναι η Volkswagen, η οποία έχει διαμορφώσει τους servers της, έτσι ώστε να αποστέλλονται email μόνο από μισή ώρα πριν αρχίσει το ωράριο εργασίας και μέχρι μισή ώρα αφού τελειώσει. Φυσικά έχει απενεργοποιήσει να αποστέλλονται email μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Και πέρυσι, τα αφεντικά της Lidl στο Βέλγιο απαγόρευσαν όλη την εσωτερική κυκλοφορία email μεταξύ 18:00 και 07:00 για να βοηθήσουν το προσωπικό να “καθαρίσει” το μυαλό του και να απολαύσει το χρόνο του.

email

Στη Γαλλία το 2017 ψηφίστηκε ένας νόμος που απαιτεί από εταιρείες με περισσότερους από 50 υπαλλήλους να καθορίζουν ώρες που το προσωπικό δεν πρέπει να στέλνει ή να απαντά σε email, αν και κάποιοι αμφιβάλλουν ότι θα ακολουθήσουν όλοι τους κανόνες.

Τέλος, και στη Νέα Υόρκη υπήρχαν προτάσεις για να γίνει η πρώτη πόλη στις ΗΠΑ που θα παραχωρήσει στους εργαζόμενους της το δικαίωμα του “disconnect” μετά την εργασία.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS