Οι περισσότεροι από εμάς μεγαλώνοντας, έχουμε θαυμάσει κυρίως στον κινηματογράφο αυτά τα μεγάλα αυτόνομα οχήματα που ήταν προηγμένα και διέθεταν τεχνητή νοημοσύνη. Έμοιαζαν να τα κάνουν όλα μόνα τους και αυτό ήταν αρκετό για να εξάψει την παιδική και όχι μόνο φαντασία μας. Την τελευταία δεκαετία, περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων και ερευνητικοί οργανισμοί έχουν αναπτύξει δείγματα για αυτόνομα οχήματα.
Τον Ιούλιο του 2013, το BRAiVE της Vislab ήταν το πρώτο όχημα που κυκλοφόρησε αυτόνομα και μάλιστα σε κανονικές συνθήκες κίνησης. Το 2019, 29 πολιτείες της Αμερικής έχουν εγκρίνει νόμους για την κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων. Στην Ευρώπη από την άλλη, αρκετές χώρες κάνουν βήματα προς την ανάπτυξη και χρήση ρομποτικών οχημάτων.
Καθώς όλο και περισσότερες κυβερνήσεις και εταιρείες επενδύουν στη δημιουργία τέτοιων αυτοκινήτων, το ερώτημα που γεννάται είναι το εξής: Πόσο ασφαλής επιλογή μπορεί να είναι τα αυτόνομα αυτοκίνητα; Έχουν πραγματοποιηθεί οι κατάλληλες προβλέψεις για τα διαφορετικά αυτόνομα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν;
Νέα εικόνα: Πώς ο Κρόνος κρύφτηκε πίσω από το φεγγάρι!
Βόρεια Κορέα: Κλάπηκαν crypto αξίας $ 659 εκατ. το 2024
Το TikTok ετοιμάζεται για κλείσιμο στις ΗΠΑ την Κυριακή;
Τα αυτόνομα οχήματα εξαρτώνται πλήρως από την συνδεσιμότητα για να κινηθούν. Αναμενόμενο αν σκεφτεί κανείς την εξάπλωση των συσκευών IoT και του 5G. Αυτό φαίνεται να έχει όμως τον κίνδυνο, όποιος επιθυμεί να μπορεί χακάρει τα αυτόνομα οχήματα και να προκαλέσει το χάος.
Σύμφωνα με τον Freddy Lee, CTO της IBM Μαλαισίας, για την αυτοκινητοβιομηχανία, οι hackers μπορούν να οδηγήσουν σε εκτεταμένες ζημιές στον εξοπλισμό και σε απώλεια κρίσιμων δεδομένων, μεταξύ άλλων. Ακόμη ο Lee πρόσθεσε ότι για τη δημιουργία ενός τέτοιου αυτοκινήτου, απαιτούνται πολλοί διαφορετικοί κατασκευαστές και διαφορετικά εξαρτήματα. Έτσι, δημιουργείται η ανάγκη να συμπεριληφθεί το θέμα της ασφάλειας πολύ περισσότερο στην κατασκευή τους.
Ο Paul Hadjy, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Horangi CyberSecurity, επεσήμανε ότι οι cybercriminals που καταφέρνουν να θέσουν σε κίνδυνο τα συστήματα οχημάτων θα μπορούσαν ενδεχομένως να πάρουν τον έλεγχο του οχήματος σαν να ήταν ιδιοκτήτες. Ακόμη είπε ότι είναι σημαντικό να μάθουμε πόσο ασφαλή είναι τα συστήματα, πώς κατασκευάζονται, πώς τα χρησιμοποιεί ο χρήστης, καθώς και τη διασύνδεση ή τον διαχωρισμό των συστημάτων.
Η έλλειψη προτύπων ασφάλειας στις συσκευές IoT επέτρεψε σε hackers να διεισδύσουν σε εταιρικά δίκτυα, να εισάγουν malware, να εκτελέσουν επιθέσεις botnet και να δημιουργήσουν άλλα προβλήματα. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και στα αυτόνομα οχήματα.
Από την άλλη οι επιχειρήσεις δίνουν πάντα προτεραιότητα στη λειτουργικότητα έναντι της ασφάλειας, και αυτό οδηγεί κατά συνέπεια σε λιγότερο ασφαλή οχήματα.
Οι καταναλωτές γνωρίζουν και προφανώς ανησυχούν για αυτά τα ζητήματα, αποδεικνύοντας την ανάγκη οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη στο νέο mobility. Αυτό το καθήκον είναι πρωταρχικής σημασίας για την προώθηση των αυτόνομων οχημάτων.
Σύμφωνα με έρευνες τα σημεία σχεδιασμού για την ασφάλεια των οχημάτων πρέπει να συμμορφώνονται με τεχνικά πρότυπα, όπως ISO26262, AUTOSAR, MISRA και SPICE.