ΑρχικήinetΤο Facebook γίνεται 15 χρονών: Αυτό ίσως εξηγεί πολλά

Το Facebook γίνεται 15 χρονών: Αυτό ίσως εξηγεί πολλά

FacebookΤο Facebook είναι πλέον 15 ετών. Αν το παρομοιάσουμε με ένα μέσο 15χρονο παιδί, μπορεί τελικά όλα όσα ξέρουμε και νομίζουμε για το Facebook να βγάλουν νόημα.

Πριν από 15 χρόνια, εγκαινιάζεται το site «Facebook”, ένα ηλεκτρονικό εργαλείο του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ για να βρει κανείς και να κάνει φίλους στην πανεπιστημιούπολη.

Δύο χρόνια αργότερα αυτή η έννοια επεκτάθηκε σε όλο τον κόσμο και όλο και περισσότεροι άνθρωποι γίνονταν μέλη της πλατφόρμας.

Πολλοί εναντιώθηκαν σε αυτή την ιδέα, αλλά τελικά κατάφερε να γίνει ένα μέρος όπου ο κόσμος μπορούσε να επικοινωνήσει με φίλους και την οικογένειά του, είτε βρίσκονταν κοντά είτε όχι – και να μοιραστεί ανόητα, απλά και σύνθετα συμβάντα της ζωής του.

Είναι πραγματικά καταπληκτικό το γεγονός ότι οι μακρινοί συγγενείς μας πιθανότατα γνωρίζουν πολλά πράγματα για τη ζωή μας, που μάλλον δεν θα γνώριζαν χωρίς την ύπαρξη του Facebook.

Με αυτό το σκεπτικό, το Facebook είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο για τη σύνδεση και την επικοινωνία των ανθρώπων. Και αν αυτός είναι ο βασικός του σκοπός, τότε το κάνει με επιτυχία.

Ωστόσο, το Facebook είναι επίσης μια επιχείρηση. Με κεφαλαιοποίηση της αγοράς που κυμαίνεται γύρω στο μισό τρισεκατομμύριο δολάρια, είναι κυριολεκτικά μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο.

Ωστόσο, ο χειρισμός πληροφοριών των ανθρώπων δεν είναι εύκολη δουλειά.

Το Facebook είχε πολλά ζητήματα τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς υπήρξαν προβλήματα με την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τη χρήση προσωπικών δεδομένων.

Το 2018 ήταν το χειρότερο έτος για το Facebook, με το σκάνδαλο του Cambridge Analytica, που οδήγησε σε μια προσπάθεια να διαγραφεί η πλατφόρμα.

Αλλά στην πραγματικότητα δεν έγινε τίποτα. Με μια βάση χρηστών που μετράται σε δισεκατομμύρια, και  με τη χρήση στην Αυστραλία να είναι πάνω από 60% (εάν λάβουμε υπόψη τα άτομα κάτω των 13 ετών, ο αριθμός των οποίων είναι σίγουρα 80% +), η πλατφόρμα δεν μπορεί να αγνοηθεί από τους ιδιώτες και τις επιχειρήσεις.

Και είναι οι επιχειρήσεις που έχουν ωφεληθεί περισσότερο, και ταυτόχρονα έχουν απογοητευτεί περισσότερο από το Facebook.

Μια επιχείρηση μπορούσε να δημιουργήσει μια “Σελίδα” στο Facebook και να προσελκύσει “Likes” για τη σελίδα της. Σε αντάλλαγμα οι χρήστες που έχουν κάνει like στη σελίδα, θα λάμβαναν ενημερώσεις από αυτήν την επιχείρηση. Ωστόσο, η εταιρεία άλλαξε τα πράγματα πριν από μερικά χρόνια και μείωσε την ποσότητα των πληροφοριών των σελίδων που κατευθύνονται στους ανθρώπους από προεπιλογή. Αυτό σημαίνει ότι κάθε post μιας επιχείρησης φτάνει μόνο στο 10% του “κοινού” της.

Με τις αλλαγές που ήρθαν, μια ανάρτηση μπορεί να κοστίσει σε μια επιχείρηση 10$ ή μπορεί να φτάσει και 1000$. Αυτές οι δαπάνες θα μπορούσαν να επιτρέψουν στην ανάρτηση να φθάσει στο πραγματικό κοινό ή ακόμα και να αναπτυχθεί και να βρει νέο κοινό.

Αυτή η δυνατότητα στόχευσης σε συγκεκριμένο κοινό, όπως για παράδειγμα σε άνδρες ηλικίας 34-44 ετών στο Σίδνεϊ που ενδιαφέρονται ήδη για τη Ferrari, σήμαινε ισχυρή στοχοθετημένη διαφήμιση.

Αλλά για τους φτωχούς μικρούς επιχειρηματίες που επενδύουν το χρόνο τους σε μια σελίδα του Facebook, αυτή η αλλαγή δεν βοηθάει. Οπότε είναι λογικό να ενοχλούνται.

Ωστόσο, το Facebook είναι η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που κυριαρχεί σήμερα. Το μόνο που αποτελεί πρόκληση είναι το Instagram, το οποίο επίσης αγοράστηκε από το Facebook.

Παρά τις τόσες διαμάχες και το δράμα που έχει δημιουργηθεί, αξίζει να θυμηθούμε πως μέσω αυτής της απλής πλατφόρμας, έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται και επικοινωνούν πολλές οικογένειες και άτομα.

Absenta Mia
Absenta Miahttps://www.secnews.gr
Being your self, in a world that constantly tries to change you, is your greater achievement

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS