ΑρχικήinetΤο στοίχημα της Apple και η κρίση ταυτότητας

Το στοίχημα της Apple και η κρίση ταυτότητας

O CEO της Apple Tim Cook δήλωσε στο Bloomberg BusinessWeek ότι το στοίχημα της εταιρείας ήταν να “δημιουργήσει ένα μεγάλο τηλέφωνο, για να προσφέρει μια μεγάλη εμπειρία, και να υπολογίσει έναν τρόπο για να το κάνει σε χαμηλότερο κόστος.”

Βέβαια αυτό το “χαμηλότερο κόστος” δεν είναι και αρκετά χαμηλό σύμφωνα με πολλούς αναλυτές αλλά και τον τελικό χρήστη. Στις ΗΠΑ, το iPhone 5C βγαίνει στα ράφια με τιμή λιανικής τα 99 δολάρια εφόσον συνοδεύεται με μια διετή σύμβαση. Δεν ακούγεται άσχημο… Το ίδιο τηλέφωνο όμως σε αγορές εκτός των ΗΠΑ θα φτάσει τα 550 δολάρια χωρίς επιδοτήσεις. Η συγκεκριμένη τιμή το καθιστά κάθε άλλο από φθηνό iPhone και ανταγωνιστικό σε αγορές σαν αυτή της Κίνας.

apple identity-crisisFoto: Businessinsider

Το ερώτημα όμως του BusinessWeek φαίνεται να περιέχει και την ουσία του όλου θέματος. Η ιστοσελίδα αναφέρει ότι η Apple θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να είναι μια BMW ή μια εμπορική εταιρεία με προϊόντα μαζικών αγορών. Η Apple με το iPhone 5C φαίνεται να μην έχει απαντήσει το ερώτημα, ή για να το πούμε διαφορετικά, να περνάει μια κρίση ταυτότητας.
Το πως ακριβώς σκέφτεται η Apple όταν προωθεί στην αγορά της Κίνας ένα “φθηνό” τηλέφωνο το οποίο θα έρθει στον τελικό χρήστη στην τιμή των 550 δολαρίων, δεν μας είναι γνωστό. Μία υπόθεση είναι ότι ο Κινέζος θα πληρώσει για να βάλει στην τσέπη του το brand name της Apple, για να το βγάζει και να τον θαυμάζουν οι φίλοι του. Αν στέκει όμως έστω και λίγο αυτή η υπόθεση θα πρέπει να πούμε κάτι που δεν θα αρέσει στους οπαδούς της εταιρείας.
Η Apple έχει καβαλήσει το καλάμι.
Ένα πλαστικοποιημένο τηλέφωνο με τεχνολογία του 2012 (ημερομηνία κυκλοφορίας του iPhone 5) που απευθύνεται σε αγορές που οι εργοδότες πληρώνουν 550 δολάρια το τετράμηνο τον κάθε τον εργαζόμενο, είναι ουτοπία. Στις ίδιες αγορές κυκλοφορούν και τα Androids.
Βέβαια τα Androids δεν είναι iPhone..

O Cook και γενικότερα η Apple έχουν δηλώσει επανειλημμένα ότι δεν κάνουν φθηνά προϊόντα. Το κατά πόσον αυτό το στοίχημα θα επιτύχει δεν είναι γνωστό, η ιστορία όμως καταγράφει. Οι λόγοι δημιουργίας του “φθηνού” iPhone σιγά σιγά φθίνουν.
Υπήρχαν αναφορές που ήθελαν την Apple να προωθεί το project 5C γιατί ήθελε να είναι ανταγωνιστική στις αναδυόμενες αγορές… Για ποια ανταγωνιστικότητα μιλάμε ακριβώς;

Το στοίχημα της εταιρείας εκτός της ανταγωνιστικότητας στις αγορές είναι και να απαντήσει στο ερώτημα του BusinessWeek, κάτι που θα καθορίσει την ταυτότητα της. Βέβαια η συγκεκριμένη απάντηση φέρει ευθύνες με τον δρόμο που χάραξε ο Jobs, Η πρωτοπορία δεν είναι μόνο θέμα ιστορίας και ως γνωστόν το καλάμι είναι ένα πολύ επικίνδυνο όχημα…

 

Γιώργος – iGuRu.gr

SecNews
SecNewshttps://www.secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS