[su_heading size=”18″ margin=”40″]Μέσω της πλατφόρμας Police on Line της Ελληνικής Αστυνομίας, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα μπορούν πλέον να αναζητούν ηλεκτρονικά αντίγραφα ποινικού μητρώου[/su_heading]
[su_spacer][su_spacer][/su_spacer]Πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης υπεγράφη για τη διαδικτυακή διασύνδεση του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας με το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα του εθνικού ποινικού μητρώου, προκειμένου να μειωθεί η γραφειοκρατία μεταξύ των δύο εν λόγω υπουργείων και των υπηρεσιών του.
[su_spacer][su_spacer][/su_spacer]
Ειδικότερα, με το επίμαχο πρωτόκολλο εγκαθιδρύεται ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα επικοινωνίας και διαλειτουργικότητας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του εθνικού ποινικού μητρώου με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, μέσω του συστήματος Police on line της διεύθυνσης πληροφορικής του αρχηγείου του σώματος.
Σύμφωνα με ανακοίνωση των δυο εν λόγω υπουργείων, με τη χρήση των διαδικτυακών υπηρεσιών (web services), που θα λειτουργήσουν το επόμενο διάστημα παρέχεται η δυνατότητα στις αρμόδιες υπηρεσίες, στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης διαδικασίας, να αναζητούν και να ανακτούν αντίγραφα ποινικού μητρώου προσώπων, για δημόσιο σκοπό.
Οι διαδικτυακές αυτές υπηρεσίες αφορούν:
· στην καταχώρηση αιτήματος από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας για βεβαίωση ποινικής κατάστασης,
· στην παρακολούθηση της εξέλιξης του αιτήματος,
· στην αποστολή ποινικού δελτίου από το υπουργείο Δικαιοσύνης και
· στην ανάκτηση ποινικού δελτίου από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας.
Mark Zuckerberg: Ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος
Ένα «νέο αστέρι» φωτίζεται στο νυχτερινό ουρανό
Mark Zuckerberg: Έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος! 💰💰
Επιπλέον, η επικοινωνία των δύο φορέων κατά τις διαδικτυακές υπηρεσίες γίνεται κρυπτογραφημένα, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της ακεραιότητας και της εμπιστευτικότητας της πληροφορίας η οποία ανταλλάσσεται.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση «τα οφέλη της διαδικτυακής διασύνδεσης είναι πολλαπλά για τις υπηρεσίες και συνοδεύονται από συναφή πλεονεκτήματα για τους πολίτες» και ενδεικτικά αναφέρεται:
– μειώνεται αισθητά η γραφειοκρατία,
– καταργείται η έντυπη επεξεργασία,
– εκσυγχρονίζονται και απλουστεύονται οι διαδικασίες αναζήτησης αντιγράφων ποινικού μητρώου,
– ελαχιστοποιούνται οι διοικητικές επιβαρύνσεις,
– μειώνεται το λειτουργικό κόστος και
– τα αιτήματα των πολιτών διεκπεραιώνονται ταχύτερα και με ασφάλεια.
Να σημειωθεί ότι στην σχετική ανακοίνωση των δύο υπουργείων γίνεται λόγος για μείωση της γραφειοκρατίας και εκσυγχρονισμό των διαδικασιών εξυπηρέτησης του πολίτη, ενώ το όλο σύστημα αφορά την γρήγορη εξυπηρέτηση των υπηρεσιών της ΕΛΑΣ, προκειμένου να αντλεί άμεσα πληροφορίες από τη Δικαιοσύνη (δικαστήρια, κ.λπ.) μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης για πολίτες, όπως είναι (πλέον του ποινικού μητρώου) καταδικαστικές αποφάσεις, απαγορεύσεις εξόδου από την χώρα, κ.λπ. Κάτι, εξάλλου, που το επιβεβαιώνει ανεπιφύλακτα στην σχετική δήλωσή του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Δικαιοσύνης Κωνσταντίνος Κοσμάτος. Ο πολίτης από το εν λόγω σύστημα εξυπηρετείται σε ελάχιστες περιπτώσεις.
[su_spacer][su_spacer][/su_spacer]
Κατά την εκδήλωση υπογραφής του πρωτοκόλλου συνεργασίας, ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Τάξης Δημήτρης Αναγνωστάκης μεταξύ άλλων, δήλωσε:
«Θα ήθελα να επισημάνω ότι αυτή η συνέργεια των δύο υπουργείων, αποφέρει απτό και άμεσο αποτέλεσμα τόσο στην προσπάθεια εξορθολογισμού και πάταξης της γραφειοκρατίας στην καθημερινή λειτουργία μας, όσο και στην εξυπηρέτηση του Έλληνα πολίτη.
Στόχος του υπουργείου και της φυσικής ηγεσίας για το επόμενο διάστημα, αποτελεί η διερεύνηση και η δρομολόγηση του “Ηλεκτρονικού Αστυνομικού Τμήματος”. Να παρέχονται δηλαδή ηλεκτρονικά υπηρεσίες χωρίς την παρουσία του πολίτη στο Αστυνομικό Τμήμα μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας.
Δράττομαι της ευκαιρίας και επαναφέρω στο τραπέζι το αίτημά μας για αποδέσμευση των αστυνομικών από το «πάρεργο». Συγκεκριμένα σας ζητώ να δείτε τη μη κλήτευση των αστυνομικών, ως μάρτυρες σε μικρής απαξίας αδικήματα καθώς και την αποδέσμευση από την επίδοση δικογράφων. Δύο πάρα πολύ σημαντικά ζητήματα, για μας, αφού θα εξοικονομηθούν ανθρώπινοι πόροι προς όφελος της εμφανούς αστυνόμευσης.
Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι από την πλευρά μας θα επιδιώξουμε ακόμα μεγαλύτερη εμβάθυνση της συνεργασίας μας, έτσι ώστε από κοινού να δώσουμε θεσμικές απαντήσεις-λύσεις, σε προβλήματα που χρονίζουν».
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Δικαιοσύνης, Κωνσταντίνος Κοσμάτος, μεταξύ των άλλων, επισήμανε:
«Η δυνατότητα του ποινικού μητρώου να διαλειτουργεί, όπως λέγεται, δηλαδή να συνδέεται με τις υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, θα δώσει μία ανάσα στην καθημερινότητα των δύο υπουργείων αναφορικά με τη γραφειοκρατία. Η δράση αυτή, άλλωστε, όσον αφορά το δικό μας υπουργείο εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της ηλεκτρονικής δικαιοσύνης (“e-justice”).
Προσπαθούμε να υλοποιήσουμε προγράμματα με βάση τα οποία η διεκπεραίωση των εργασιών από την πρώτη στιγμή εισαγωγής κάποιου δικογράφου στα δικαστήρια μέχρι την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας, εν προκειμένω έως την καταγραφή των αμετάκλητων καταδικαστικών αποφάσεων στο ποινικό μητρώο, θα γίνεται ηλεκτρονικά και έτσι θα αποφεύγεται αυτό που έχει συνηθίσει χρόνια ο πολίτης να αντιμετωπίζει, δηλαδή στοίβες εγγράφων, πατημένων, τσαλακωμένων, χαμένων.
Νομίζω ότι αυτό θα είναι και ένα βήμα προς το κράτος δικαίου και τη δίκαιη δίκη, καθώς και προς τις ανάλογες επιταγές που απορρέουν από τις Ευρωπαϊκές Συμβάσεις σχετικά με τα δικαιώματα του ανθρώπου (άρθρο 6 ΕΣΔΑ)∙ μεγέθη για τα οποία κάθε πολίτης αξιώνει να υλοποιούνται στην πράξη, στην καθημερινότητά του.
Νομίζω ότι με τη δράση που ξεκινάμε σήμερα από κοινού με την Ελληνική Αστυνομία, στρώνεται σιγά – σιγά, κομμάτι – κομμάτι, ο δρόμος για την επιτυχία όλων των στόχων που προαναφέρθηκαν».